سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستهایتان در مورد سلامتیتان چه میگوید؟

دست‌هایتان در مورد سلامتی‌تان چه می‌گوید؟

سلامتی دستها,بیماری سلامتی دستها,سلامتی دستها در بارداری,علائم سلامتی دستها,درمان سلامتی دستها,درمان سلامتی دستها با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان سلامتی دستها,سلامتی دستها را چگونه درمان کنیم,سلامتی دستها در کودکان,سلامتی دستها در بزرگسالان,سلامتی دستها در نوزادان,سلامتی دستها در بهار,سلامتی دستها در تابستان,سلامتی دستها در پاییز,سلامتی دستها در زمستان,آشنایی با سلامتی دستها,همه چیز در مورد سلامتی دستها,سلامتی دستها واگیردار است,سلامتی دستها و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان سلامتی دستها

دست‌هایتان در مورد سلامتی‌تان چه می‌گوید؟

 

به گزارش بی اس ام اس حالا باید این جمله را هم اضافه کرد که رنگ دست‌ها هم از سر درون خبر می‌دهد. دانشمندان اخیرا دریافته‌اند که با بررسی وضعیت دست‌های هر شخص می‌توان به سلامت یا بیماری فرد پی برد. مصرف اسنک و غذاهای شور اغلب باعث تورم بدن می‌شود. اما اگر بعد از یک هفته قطع مصرف مواد غذایی شور، هنوز حلقه شما به دست‌تان تنگ است و تورم دست‌تان ادامه یافت، ممکن است علت این امر ابتلا به هیپوتیروئیدیسم باشد. اگر غده تیروئید- که مسئول تنظیمات هورمونی مربوط به سوخت و ساز، متابولیسم و کارکرد درست بدن است- دچار اشکال شود، هیپوتیروئیدیسم به‌وجود می‌آید.دکتر جنی کیم، فوق‌تخصص پوست و استاد دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس می‌گوید: «مشکلات تیروئید به کاهش متابولیسم، افزایش وزن و احتباس آب منجر می‌شود.» درصورتی که هیپوتیروئیدیسم تحت درمان قرار نگیرد، می‌تواند به خستگی جسمی و نارسایی قلبی منجر شود. یک آزمایش خون ساده می‌تواند کم‌کاری تیروئید را نشان دهد و پزشک براساس این تشخیص، قرص‌های هورمونی ترکیبی تجویز کرده و در پی رفع این مشکل، تورم دست شما نیز از بین خواهد رفت.

 

کف دست‌های قرمز

قرمزی و خارش در کف دست می‌تواند نشان‌دهنده اگزما و حساسیت پوستی باشد. درصورت استرس ممکن است این حالت تشدید شود. در این حالت از مواد شوینده استفاده نکنید و در هنگام شست و شو یا باغبانی حتما از دستکش استفاده کنید. اگر قرمزی کف‌دست‌تان با این اقدامات از بین نرفت، احتمال دارد به فلز نیکل موجود در جواهرات، مواد شیمیایی موجود در محصولات مختلف یا آنتی‌بیوتیک‌ها حساسیت داشته باشید. دکتر کیم می‌گوید:«بعضی آلرژی‌ها بیش از آنچه به‌نظر می‌رسند، اذیت‌کننده هستند، اما با انجام نمونه‌برداری از پوست آسیب‌دیده، توصیه‌های پزشک متخصص در رابطه با علت، چگونگی حساسیت و موادی که باید از آنها دوری کنید، بسیار کمک‌کننده خواهد بود.»

دست‌هایتان در مورد سلامتی‌تان چه می‌گوید؟

ناخن‌های سفید رنگ

«اگر ناخن‌تان را فشار دهید، زیر آن سفید می‌شود و پس از مدتی به رنگ اولیه باز می‌گردد.» دکتر آنتونی مارتینز، استاد دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا در سن‌دیاگو ضمن بیان این جمله، می‌گوید: در این حالت اگر ناخنتان برای مدت یک دقیقه یا بیشتر سفید باقی ماند، شما دچار کم خونی و فقر آهن هستید. کمبود عنصر آهن باعث خستگی زودرس شده و در موارد شدید ممکن است به مسائل جدی از جمله مشکلات قلبی منجر شود. برای جبران این مشکل از مواد غذایی غنی از آهن مانند گوشت قرمز و خشکبار استفاده کنید.

سرانگشتانی بی‌حس با ناخن‌هایی کبود

5 تا 10 درصد افراد در هنگام کاهش فشار خون، دچار اختلال در خون‌رسانی در دستان و بی‌حسی و کرختی در نوک انگشتان خود می‌شوند. دکتر مارتینز می‌گوید: این موضوع در زنان شایع‌تر بوده و با کاهش دمای هوا و فصول سرد، یا هنگام استرس بیشتر رخ می‌دهد. این مشکل، مشکلی مزمن است اما زیاد نگران‌کننده نیست. برای رفع نسبی آن از سیگار کشیدن و مصرف زیاد کافئین دوری کنید و به ورزش رو می‌آورید.

ناخن‌های تغییر رنگ یافته

تغییر رنگ در ناخن‌ها می‌تواند به‌علت قارچ یا نشانی از دیابت باشد. در هنگام ابتلا به قارچ ناخن‌ها ممکن است زرد یا سبز شوند که رعایت نظافت دست‌ها و استفاده از محصولات سفید‌کننده دندان برای از بین بردن رنگ غیرطبیعی ناخن می‌تواند کمک‌کننده باشد.

منبع:self.com

دست‌هایتان در مورد سلامتی‌تان چه می‌گوید؟